Czech
Shooting
News
aktuální dění

ČESKÝ STŘELECKÝ SVAZ, z.s.

Poklidné pondělí

Zdroj: Petr Kůrka
Datum: 11.09.2000
e-mail: kurka@shooting.cz

Poklidné pondělí .. dalo by se napsat....Po mrazivé noci jsme se opět probudili do krásného, slunečného dne. Ale není to tak krušné, i když v noci bylo velmi chladno. Pocítili to zejména sportovci, kteří jsou v "kontejnerech". Dnes vyžádáme další radiátory, které tenhle problém vyřeší.

Na tréninky jsme dnes jeli po skupinách. Po osmé já s Luckou, pak po deváté Martin a nakonec Jan Dvořák s Jirkou a Davidem.

V půl osmé jsem měl sraz s Luckou na snídani, odkud jsme se přesunuli na nástupové molo č.3 v očekávání, že pojedeme na střelnici v 8:03. Ale už podle toho, že v rozpise jsou uváděny takové časy jako - 6:39, 7:03 , 8:18 apod., nepůsobí plán odjezdů příliš důvěryhodně. Tak se taky stalo, že autobus v 8:03 nedorazil a přijel až další v 8:18 (i když dvoupatrový). Brokařům také nepřijel autobus podle plánu. Opakoval se tedy včerejšek. Pokud se to stane při dopravě na tréninky, tak se celkem nic neděje. Jestli bychom se na dopravu nemohli ani v budoucnu spolehnout, bude třeba vyrazit raději s větší časovou rezervou. Autobusy mají ráno poměrně krátké časové úseky - 6:39 jede první a 8:03 jede už devátý autobus. Dál se intervaly prodlužují na max.30 min. Po zahájení OH jede první autobus na střelnici již v 6:16. Zpět za střelnice jezdí pravidelně po 30ti minutách. Až na tyto malé výjímky, je ránona silnicích směrem na střelnici velmi malý provoz. To, že se vesnice zaplňuje jsme poznali až při návratu z tréninku po jedné hodině odpolední. Na vjezd do vesnice čekal štrůdl mnoha autobusů. Netrvalo to ale ani 15min.a vjeli jsme dovnitř.

Ve vsi už to zdaleka nepůsobí poklidným dojmem, jako po našem příjezdu. Ulice jsou plné sportovců, přibývá rychlochodců a běžců na ulicích a místní autobusová doprava jezdí téměř každé 3minuty. Naštěstí bydlíme jeden blok od hlavní třídy, takže se k nám tolik hluku zase nedostane. I v restauraci, která je snad pro 5.000 - 7.000 lidí bylo dnes na oběd plno. Kupodivu stůl, kde sedáváme my, byl obsazen jen zčásti dánskými střelci. Jídla je ale pro všechny dost v kteroukoliv denní dobu. Během noci (od 23hod.) je k dispozici trochu omezenější výběr teplých jídel. Lucka dnes ochutnala hovězí steak s americkým bramborem. Se steakem to má společné pouze jméno. Maso bylo dobré, ale jen 0,5 cm vysoké a pečené na kontaktním grilu. Martin měl rybu s rýží. Brokaři šli na oběd po nás, tak jsem jim do talíře neviděl. Dnes se zatím u jídla nikdo "nepokecal", tak prádelnu asi nenavštívíme.

Na trénincích je také rušno. Zejména po tom, co nám oznámili, že tréninková místa do 14.září si musíme sami včas zablokovat ve sportovním cetru. Původně měl být na tréninky 11-14.9. rozpis od pořadatele, ale věci se mají jinak.Vystál jsem tedy poctivě frontu a podařilo se mi naše požadavky na trénink 10 a 50m Pu a Pi splnit. Jsem zvědav, jestli si budeme muset blokovat i neoficiální tréninky během střeleckých soutěží. Ani bych nebyl překvapen. Dnes nám to nebyl nikdo schopen říct. K tréninkům se příliš vracet nebudu. Lucka i Martin opět trénovali vzduchovku, David a Jirka měli po dvou položkách Trap.

Žádné zvláštní těžké projevy aklimatizace zatím nikdo neprojevuje. Včera a dnes jsme přes den malinko unavenější, než těsně po příjezdu. Podle našich zkušeností, které jsme odtud přivezli na podzim loňského roku, budeme pátý až šestý den pobytu úplně O.K. Pokud se ale dodržuje režim "nespat přes den" a začne se s aklimatizací již při odletu z Prahy. Spaní přes den může aklimatizaci o mnoho prodloužit. Je s podivem, že hlavně nejmladší a nejméně zkušený člen naší střelecké výpravy, Lucka Valová, se chová, jako kdyby neletěla poprvé letadlem, a jako kdyby byla v Austrálii každý druhý rok. To je dobře. Lucka mě překvapila, stejně jako Kateřina Beranová, když s námi byla na SP v USA 99. Je dobře, když se mládí hned tak něčeho nezalekne, když ví co chce dosáhnout a jak na to (i když v tom je občas potřeba trochu poradit).

To je z dnešního dne všechno. Právě v době, kdy dopisuji tenhle mail, nasedá naše druhá skupina v Ruzyni do vrtulového letadla směrem na Vídeň, odkud poletí letadlem s mnohem větší kapacitou dál, až do Sydney.