Spojení slov Big Problem (velký problém) jsem jetě nikdy neslyel tak často, jako během naí cesty ze Sydney do anghaje v Číně. Big problem vznikl hlavně tím, e jsme cestovali přestupovali v Hong Kongu. Ale popořádku. Ráno jsme se vichni vzbudili kupodivu včas a tak jsme nejdříve poplatili resty z pokojů a společně s Italama opravdu opustili hotel podle plánu, tedy autobusem ve čtyři ráno. Pouze pro zajímavost celkové připojení během mého pobytu v Sydney bylo prakticky za směnou cenu. Kadé jedno připojení stálo 0.80 AUD (ca. 15 CzK). Bylo jedno, jak bylo dlouhé, jestli 30 sec., nebo několik hodin. V podstatě jsem mohl celou dobu nechat notebook připojený a platil bych pouze zmíněnou částku. Pokud vezmu na vědomí, e to bylo připojení z hotelu, kde bývají ceny obvykle zvýené o hotelovou taxu, tak svět je nám zatím v některých případech v nedohlednu. Na letitě jsme přijeli pěkně včas, aby bylo moné administrativně odbavit zbraně pro vývoz z Austrálie. Australani nechtěli nae zbraně ani vidět, protoe jsme měli papíry od celníka, který byl po celou dobu na střelnici a tam se prakticky ve podstatné odehrálo. Kadý si k němu mohl kdykoliv přijít a nechat si potvrdit papíry pro celníky na letitě. Nenáročný způsob, který vyhovoval po vech stránkách vem. Chvilku hrozilo, e bude problém s nadváhou. To kdy slečna u odbavovací přepáky zjistila, e má větina z nás dvě a čtyři zavazadla (zbraně, munici ). Nakonec se to obelo bez problémů a ČSS má v kapse zase nějakou uetřenou korunu. Někdy to mohou být poloky závratné. Platí se mnohdy i přes 300,- CZK za 1kg nad limit. Ten bývá např. u ČSA 20kg, u jiných společností dostaneme 30 a někdy i víc kilo limit. Pukaři ale stejně mají větinou přes limit.
Protoe bylo do odletu dost času, rozhodl jsem se podnikat kroky ohledně mého ztraceného kufříku s náhradními díly, který jsem za celou dobu pobytu v Sydney, nedostal. Kdovíkde se potuluje. Byla by ho velká koda. Jsou tam drahé náhradní díly jako dvě spoutě LM (nové), irisky a irisové kruhy, speciální těsnění, drahé čistící prostředky, závaí, jezdec Cena je okolo 25 30 tisíc. Nezdá se to. Zael jsem do reklamací zavazadel, kde o mně paní věděla, protoe jsem s ní po telefonu mluvil téměř denně. S úsměvem mne odvedla někam daleko do skladu, kde jsem nakonec stejně nic neobjevil. Po návratu mi sdělila, e my bude vyplacena mení náhrada (ca. 150 AUD=ca. 2700,-). Po několika telefonátech mi ale stejně sdělila, e si musím zajít přímo na společnost, se kterou jsme do Sydney přiletěli a s úsměvem, s jakým mě přijímala, mě zase vyprovodila. Určitě se smála proto, protoe věděla, e toho mnoho zařídit nestihnu. Čas pro nástup do letadla se toti velice přiblíil, a tak jsem nakonec nic nezařídil. Jetě se mi stalo, e jak jsem spěchal na odlet (letitě v Sydney je veliké), spletl jsem si číslo sedadla s číslem gatu pro nástup a 10 minut před odletem jsem se moc divil, proč je u gatu 27 tma a nikdo tam není. Nemohl tam nikdo být, protoe letadlo do Hong Kongu letělo z gatu 63. Měl jsem co utíkat, abych to stihl, protoe jsem opět musel znovu absolvovat různé bezpečnostní kontroly. Ale stihl jsem to, i kdy má snaha se nesetkala s úspěchem. Teď u je pramalá naděje na nalezení kufříku.
Hlavní čóro móro nás ale čekalo v Hong Kongu. Ihned po vystoupení z letadla nás odchytli místní zaměstnanci a prakticky se odehrávalo to samé, co jsem popisoval v jedné z prvních zpráv ze Sydney. Tentokrát nás ale rozdělili na dvě skupiny. Měli jsme toti letenky z HKG do Shanghaje do dvou letadel, protoe nebylo místo. V první skupině letěli trenéři Dvořák, Hůla a Kermiet spolu se skeetařema Bechyňským a Hlaváčkem a dále s Hanuem a Líbalem. Ve druhé skupině byli spolu se mnou Tenk, Kostelecký, Gach, Jeřábek a obě Katky. Na letiti nás tedy rozdělili a u jsme se neviděli. A potom později na hotelu v Číně. Nae skupina měla víc zbraní. Celkem 10 v esti kufrech a k tomu jetě dvě bedýnky s municí. Tedy podle celníků, na sedm lidí víc ne dost. Odeel jsem s Davidem a doprovodem na celnici. Na kadé kontrole se musí sepsat zápis a odevzdat něco. Někde je to pas, pak zase palubní vstupenka. Nakonec nemáte v ruce nic a bojíte se, aby jste dostali zpět alespoň pas. U celníků, kteří byli asi 15 minut chůze od místa, kde jsme opustili naí skupinu. Tam jsme strávili příjemnou hodinku kontrolou vech deseti zbraní. Museli jsme to ve rozbalit, protoe jsme v Sydney věnovali zabezpečení naich kufrů dost velkou péči, a pak zase ve zabalit a zalepit zámky páskou. K tomu jsem musel vyplnit asi 10 různých papírů s prakticky stejným textem Odkud, kam, čísla letů, datumy, číslo pasu, zbraně druh typ ..jak jsem později pochopil, papíry byly pro různé orgány. Po 90ti minutách jsme byly zpět u naich. Byli jsme rádi, e u to máme za sebou. li jsme si sednout ke vchodu do letadla a čekali jsme na výzvu k nástupu. Času bylo dost, jetě okolo hodiny. Lelkovali jsme. Dvacet minut před odletem oznámila letuka, e se máme připravit k nástupu. Stoupli jsme si do fronty, kdy tu pro mě přiel opět jeden úředník, a vyzval mě, abych ho následoval, e je něco ohledně zbraní. 15 minut do odletu. Předal jsem tedy příruční zavazadlo Martinovi a vydal jsem krizové pokyny pro případ, e bych neodletěl. Opět jsem procházel různými kontrolami a jsem se ocitl s mým průvodcem opět na celnici, kde jsem byl s Davidem před hodinou a půl. Tam u bylo o mnoho více různých celníků a policistů. Zjevně se jim ulevilo, kdy mě viděli a hned opět začali tu svoji Big problem. U jsem se lekl, e tam někde budou nae zbraně a e já je budu muset opět kontrolovat. Jednak měli u být zbraně v letadle a za druhé jsem neměl klíče od kufrů. Kontrolu nepoadovali. Jen se jim dostal do ruky nějaký papír, kde kadá zbraň byla napsaná na svého vlastníka, kdeto papír, který celníci udělali kdy zbraně kontrolovali se mnou, zněl pouze na mé jméno. To se vysvětlilo vzápětí a byl jsem asi po deseti minutách proputěn. Teď u i můj průvodce po letiti utíkal. Letadlo u mělo být deset minut pryč. Utíkali jsme tedy oba a přesto cesta zabrala asi deset minut. Letadlo u čekalo jen na mne. Moje skupina mne přivítala s potleskem. Nakonec jsme čekali jetě asi deset minut na Američana, který absolvoval stejnou anabázi. Kdykoliv la proti letuka, dělali si ze mne nai legraci, e u si opět pro mne jdou. No a li. I Amerikán byl u na palubě, u jsme měli startovat, a zase si pro mne přili. U mne nejméně polovina cestujících musela mít za podezřelého. Po dlouhé cestě člověk nevypadá úplně čerstvě. Zase jsem tedy následoval letuka. U jsem se viděl opět na celnici, jak vyplňuji dvacátý pátý papír se stejným textem.Tentokrát si mne vyádal kapitán naeho letadla, který drel v ruce seznam naich zbraní a chtěl k nim podrobný popis. Nakonec jsme se dohodli. To byla poslední kontrola, pak u jsme opravdu odletěli, by s hodinovým zpoděním. Byli na to ale někteří hůř. Italové proklouzli kontrolou zbraní a nakonec je nechali celníci vystoupit z letadla. Odletěli a po několika hodinách. Cesta do anghaje trvala pouze něco přes 2 hodiny, co bylo oproti cestě Sydney HKG (9) o poznání příjemnějí.
V anghaji na nás opět čekal pikolík s cedulí Word Dup 2002. Proli jsme pasovou kontrolou a opět si mne vyádali celníci, abych el s nimi pro nae zbraně. Vyndával jsme je přímo z vozíku. Číntí celníci na sebe neustále povykovali a hlasitě se projevovali. V zápalu mě pomoci často nevěděl jeden co dělá druhý a tak je to vlastně i nadále. Zbraně a munici jsme nael a pak jsme je museli na letiti opět kompletně zkontrolovat a vypsat pár papírů. Pak pro nás jetě dlouho neměli autobus, a tak jsme nakonec odjeli a s Italama, kteří přiletěli po nás. Nejdříve na střelnici. Zmatek, který tam při přijímání do skladu panoval, nás u nemohl rozházet. Bylo toti u před druhou hodinou ranní. Pro nás vlastně o dvě hodiny víc, protoe v Číně jsme posouvali hodinky zpět o dvě hodiny. Jsme teď od vás plus est hodin. Po opětné důkladné kontrole čísel vech zbraní, jsme konečně nasedali do autobusu s vědomím, e jsme se zbavili Big problemu zbraní a munice, a e bude konečně klid a postel. V hotelu, kam jsme dorazili ze střelnice asi za dvě minuty (hurá, bydlíme blízko!) o nás ale nevěděli. První skupina sice u spala a byla ubytovaná, ale my nic. Pravděpodobně se nám to snaili před příjezdem domluvit a odcházeli do postelí s tím, e je ve O.K. Ale tady mluví anglicky málo lidí a ani na hotelu to není příli dobré. No a kdy k tomu dodám jazykové znalosti angličtiny naí první skupiny .Pro nás prý nemají poadovaný počet dvoulůkových pokojů. Musel jsem zavolat vedoucího, pana Dvořáka, aby to dal trochu dokupy. Nakonec nám dali jednolůkové pokoje. Bohuel neměli jiné, ne prizidentské apod. Holky se například v noci patně vyspaly, protoe na vlastní byt o rozloze ca. 100m čtverečných nejsou prostě zvyklí. Dvě koupelny (s vířivkou), přijímací místnost, kuchyně, dvě a tři TV, dvě lonice .Asi by si zvykly. Jednu noc tedy vichni členové druhé skupiny strávili v podobných apartmánech. Já jsem el k Honzovi Kermietovi, kde mám svou postel. Dnes při akreditaci jsme se dozvěděli, e nám budou účtovat pochopitelně pouze cenu jako za dvoulůkový a e se jim dnes uvolní některé pokoje, tak nám nae lidi přestěhují. A to se také stalo dnes odpoledne. I dvoulůkové pokoje jsou ale znatelně větí, ne v Sydney. Také máme kadý svou postel, pěkně tvrdou, a ne ádnou přistýlku.
Střelnice vypadá velice pěkně. Jediná vada je, e se zde střílí na papírové terče. Na Světovém poháru u to dlouho nebylo. Střelitě 50m má 8O stavů. Betonové zábrany asi nedovolí větru vůbec nic. Stoly, ze kterých se bude střílet jsou mnohem stabilnějí, ne např. v Miláně, kde se také střílí SP. Desetimetrová střelnice má betonovou podlahu a je také veliká a iroká. Brokaři si svou střelnici vychvalují převelice. Snad jen to počasí by mohlo být lepí. Stále prí a je okolo 17 st. Podle předpovědi má být na konci týdne jetě chladněji. Pret má průběně. Zítra absolvujeme první tréninky a v neděli ji probíhají soutěe. Trap, BT první půle a vzduchová puka muů a en. Vichni nai jsou neustále v pohodě a fit.
Ze Světového poháru ve zmoklé anghaji Petr Kůrka pukový trenér
Jak postupovat při léčbě - Dopingové nebezpečí
Seznam zakázaných látek
Pojitění členů ČSS - zákl.informace