Stručně konečné výsledky LM 3x40, které jsem kvůli odjezdu nestihl poslat na internetové stránky ČSS.
Zvítězil Juha Hirvi 1174+96,8. Druhý byl Číňan Ge 1169+101,4 a třetí dalí Číňan Wang 1174+95,4. na dalích finálových místech skončili: Gonci 1172+96,6 / Rus Botschkarev 1173+95,4 / Bělorus Klimenko 1170+98,2 /dalí Bělorus Martynov 1169+97,6 a osmý byl Maďar Sidi 1170+95,8. Tomá skončil s 1162b. na 15.místě (52). Ve zamíchali klečáky. Bylo pouze 6x 390 a vý, ale nejvíc jen 392b. Po polovině StPi en vedla Salukvadze 294, pak bylo ěx293 a desátá Grozdeva měla jetě 290b.
To, e se Tomá Jeřábek nedostal do finále mělo jedinou výhodu nemuseli jsme se honit, abychom odjeli z hotelu včas. Pořadatel vyadoval odjezd v 15 hodin, ačkoliv ná let byl a na 20:15. V hotelu chtěli, abychom zaplatili nae minibarové resty z pokojů a kdy odevzdáme klíč. Trochu nás to zdrelo, protoe ne jsme to ve vyřídili, tak uběhlo půl hodiny. Větinou jsme platili vodu, kterou jsme první dny neměli kde vzít.Také nějaké polívky, které byly na pokoji k dispozici za nepříli vyí cenu, ne v obchodě. Já jsem rozbil jednu sklenku a tak jsem ji musel zaplatit (ca. 1,5 US) . Kačka Beranová si ráno odnesla kávu v hrnku z pokoje do restaurace, kde hrnek nechala, tak ho také dlouho hledali, aby jej Katka nemusela platit. Inu jiný kraj jiný mrav. Pořadatelé přijeli před hotel přesně ve tři s malým autobusem, do kterého jsme sotva naloili osobní kufry. To jsme jetě jeli na střelnici naloit zbraně a střelecké taky. Kupodivu i na střelnici nás vypakovali poměrně rychle. Zkontrolovali čísla zbraní a po půl hodině od doby, co jsme opustili hotel, jsme odjíděli také ze střelnice. Autobus byl nabouchaný po střechu. Jetě, e to bylo na letitě kousek. Řidič, asi pod dojmem toho, e veze také policistu, který nás doprovázel, jel jako ďábel a na letiti jsme byli jetě před 16 hodinou. A do této doby na nás pořadatelé neustále úasně spěchali. Na letiti byl najednou klid. Vyloili jsme věci z autobusu a dopravili je na vozících do malé letitní haly. Tam jsme chvilku otáleli a nic se nedělo. Na otázku, co se teď bude dít mi odpověděli, e musíme počkat na policii kvůli zbraním a ta e se dostaví a v est. Úasné. Byli jsme nedaleko hotelu, kde bychom určitě strávili dvě nadbytečné hodiny mnohem pohodlněji, ne na letiti v anghaji, kde nebylo nic. Pořadatelé ale vypadali spokojeně, e jsme na letiti včas. Kdy se nedělo nic ani ve čtvrt na sedm, začínal jsem být trochu nesvůj, protoe to hrozilo tím, e nakonec budeme muset moc chvátat, abychom se odbavili. Letadlo letělo 20:15 a odbavování začalo právě v 18:15. Měli tam cosi na práci se třemi střelci z Quataru, které do letadla nevzali. Protoe nebylo místo i přesto, e měli platné letenky. Bavil jsem se s nimi a ti chudáci museli jet zpět na hotel, protoe dostali místo na letadlo a za tři dny. V 18:45 se konečně dostavila policie a provedla nás skrze různé kontroly a k přepáce, kde nám kontrolovali znovu čísla vech zbraní. Moc se tam dohadovali se zástupci letecké společnosti Dragon Air, kterou jsme měli letět. Vypadalo to, e nechtěli vzít na palubu zbraně, protoe o tom nebyli předem informováni. Nakonec se dohodli a začali nás 45 minut před odletem odbavovat .To u zmizeli vichni, kteří nás doprovázeli. Měli jsme celkem 16 zavazadel v esti lidech, včetně kufrů se zbraněmi a s municí. Vechna zavazadla nám nakonec bez problémů odbavili a do Prahy. Zváili si kufřík s náboji a řekli, e není problém, i kdy má 7,5 kg, namísto pěti podle předpisů. Nijak jsem to tedy neřeil, i kdy jsem na to byl připraven. Vystavili nám palubní vstupenky a kdy u se zdálo, e ve bez problémů stihneme, tak mi oznámili, e máme zavazadla o celkové hmotnosti 307 kg a e jsme nad limit. Limit je běně 20kg na osobu bezplatně a e tedy máme 187 kg nad. Pak přila paní z Dragon air s tím, e nám povolují dalích extra 10kg na osobu navíc, a e tedy musíme platit jen 127 kg. Záleí vdy na společnosti, se kterou letíme, zda nám nadváhu odpustí, nebo zda jí platíme. Při cestě z Prahy do Sydney nám například British Airways nadváhu odpustila (a e jsme měli mnohem víc, protoe jsme letěli celá skupina najednou). Naopak třeba ČSA vyaduje placení nadváhy poměrně často a ani není příli přístupná jednání o zvýení limitu ze 20kg na 30kg na osobu. Tady v Číně byli zástupci tedy milí a příjemní, ale zároveň naprosto neústupní, jak jsme poznali po chvíli. Nadváha je zpravidla velmi drahá. Odvíjí se od základní ceny letenky a bývá to jedno procento za jeden kilogram! Pokud máte letenku po velijakých slevách, nemá to na cenu nadváhy vliv. Nae letenka v plné výi stojí okolo 100000 Kč Měli jsme platit 127 kilo. U přepáky, kde jsem měl platit, mě ani nenapadlo , e by mohlo jít o tak závratnou částku, jakou po mě chtěli. Cena byla přes 34000 RMB, co v přepočtu činilo asi 4300 US! Tolik jsme samozřejmě neměli. Nakonec jsme dali dohromady určitou hotovost a za pomocí mé a Tenkovo platební karty jsme dali dohromady částku asi o třetinu nií. Volali jsme i vedoucího výjezdu pana Dvořáka, aby sedl na taxíka a hotovost nám přivezl, ale do odletu ji zbývalo jen 15 minut a to by stejně nestihl. Na odbavení byli naprosto neoblomní a nesnaili se nijak ná problém platební neschopnosti řeit. Proč taky. Letadlo prý nebude čekat a odletí na čas. Zestárnul jsem asi v tu chvíli asi o několik let. Nevěděl jsem přesně co vlastně mám dělat, kdy mi chybělo stále jetě asi 600 dolarů. U přepáky u byl jen pán, který nás odbavoval a slečny v pokladně, které čekali co bude. Nakonec jsme doslova prosil a adonil u pána na odbavení, aby nám napsal, e máme méně kilo, ne je skutečnost, protoe prostě víc peněz nemáme ale odletět chceme. Asi musel na mě vidět totální zoufalství, protoe zavolal někoho od Dragon Air a po kratím dohadování mi sdělili, e nám dají zdarma 33kg na osobu, abychom měli na platbu. Ji nikdy bych nechtěl zaít pro nás tak poniující situaci, kdy si na nás ukazují a říkají si, jací jsme chudáci. Je to jako kdy nakoupíte v obchodě a pak se chcete domlouvat na slevě, protoe na to nemáte. Byl jsem zodpovědný za to, abych dopravil mou skupinu zpět do Evropy (jetě nemohu psát domů, protoe teď sedíme v Londýně a čeká nás jetě let do Prahy - to u snad ale zvládneme). V anghaji to tedy hrozilo průvihem, jaký jsem jetě za léta cestování nezail nemuseli jsme odletět vlastní vinou. A z Číny. Ono by se to nakonec zase ve nějak vyřeilo, ale jak by to probíhalo, o tom nemám vůbec potuchy. Potřebovali bychom zase peníze na hotel, přebukovat letenky na jiný den Natěstí to dopadlo a přesně 20:15 jsme usedli celý umordovaní do letadla směr Honk Kong. To ale jetě nebylo vechno. Po chvíli za mnou přila letuka, e kapitán odmítl vzít patrony na palubu a e tedy zůstanou v anghaji. Můe je prý odvézt dalí nae skupina v pondělí. To jsem zvědav. Je tam jetě 1500 pičkových závodních patron. Pochybuji, e je dostaneme. Zbytek naí výpravy, který zůstal v anghaji se u tak dobře anglicky nedomluví a o to to bude sloitějí. Asi to dopadne tak, e patronám zamáváme na rozloučenou, stejně jako jsem se ji rozloučil s mým kufříkem s náhradními díly, který jsem naposledy viděl při odletu z Prahy do Sydney a pak u ne. Reklamaci a náhradu kody musíme samozřejmě nějakou cestou vymáhat (díly ca. 30000 a patrony ca. 10000 Kč), ale kdo střílí, ví, e pičkové náboje se těko a dlouho shání. Vdy třeba Martin Tenk tam měl svých posledních 350 ks těch nejlepích. V Hong Kongu probíhala kontrola tak, jako minule a předminule. Mnoho policistů, odvoz autobusem na celnici a zpět a mezitím kontrola a vypisování papírů. Teď to bylo snazí o to, e nechtěli ji otevírat kufry se zbraněmi. To, e jsme letadlo stihli tak tak, nám u také nepřilo jako nějaká zvlátnost. Hodně jsme se naučili a mnoho věcí, které by nám dříve vadili, dokáeme brát s nadhledem. Teď u sedíme v Londýně a čekáme na své letadlo, které letí v 15:05. Bude to tu dlouhé. Nae čekací doba je 8 hodin. Je to u poslední krok, který musíme překousnout a na večeři jsme doma. Hurá.
Z letitě v Londýně aktuálně Petr Kůrka- pukový trenér
Jak postupovat při léčbě - Dopingové nebezpečí
Seznam zakázaných látek
Pojitění členů ČSS - zákl.informace