Czech
Shooting
News
aktuální dění

ČESKÝ STŘELECKÝ SVAZ, z.s.

Střelci dorazili do Fort Benningu

Zdroj: Petr Kůrka
Datum: 02.05.2003
e-mail: kurka@shooting.cz

Po 24 hodinách cestování dorazila naše první skupina sportovních střelců do místa konání letošního prvního Světového poháru ve střelbě, do Fort Benningu v Georgii v USA. Přesněji řečeno dorazili jsme do Columbusu, kde jsme ubytovaní. Na vojenskou základnu Fort Benning, kde se střelnice nachází, je to asi 10 minut autem.

První skupinu tvořila naše děvčata Hyková Petra (startuje ve Sportovní pistoli), Kůrková Alena (Vzduchová puška 40 ženy) a Valová Lucie (Vzduchová puška 40 a SM 3x20 ženy). Spolu s nimi odjel také vedoucí výpravy pan Šaňák Vladislav a já, trenér puškových střelců-Kůrka Petr. Ve druhé skupině, která přijede dnes (tedy o den později) jsou Tenk Martin (LP a VzPi60), Jeřábek Tomᚠa Mach Milan (oba LM60, LM3x40 a Vzd60), Strnad Martin (Rychlopalná pistole) a doprovází je pistolový trenér Putna Břetislav. Ve výpravě chybí Kateřina Kůrková, kterou bohužel den před odletem skolila nemoc spojená s horečkou. Prostě smůla.

Vzhledem k tomu, že celá první skupina odjížděla z Plzně, odjezd byl naplánován na 4:45 z Lobez. Brzskému vstávání se nevyhnul ani řidič, který obě skupiny odvážel, pan Fidler. Odlet proběhl hladce. Startovalo se v 7:25 směrem na Paříž. První skupina ve čtvrtek 1.5 a druhá v pátek 2.5. S odbavením munice a zbraní nebyly žádné problémy. Po zkušenostech vím, že munice musí být ve zvláštních bedýnkách s maximální celkovou váhou do 5kg, a tak jsem to podle tohoto požadavku zabalil. Po příletu do Paříže jsme měli trochu „nahnáno“, že let do Atlanty nestihneme. Z Prahy asi 10 minut zpoždění, což by nic neznamenalo, kdyby v Paříži nebyla dlouhá fronta před odbavením do odletového prostoru. Tam jsme strávili více jak půl hodiny. Doprava z terminálu kam jsme přiletěli, na terminál odkud jsme odlétali trvala asi 20 minut. Na přestup jsme ale měli celkem jen 1 hodinu. Z toho vyplývá, že let do Atlanty byl už na odletu zpožděn o 30 minut. Než se letadlo dostalo na odletovou dráho, tak rolovalo asi dalších 30 minut. Už jsme si mysleli, že máme nějaké levnější letenky, a že snad pojedeme do USA po zemi. Nakonec se ale nᚠplně obsazený Boeing (47 řad, většina po 3x 3sedadla vedle sebe ) lehce vznesl k obloze a letěl 8,5 hodin do Atlanty, kde po 14 hodině místního času přistál (plus 6 hod a máte čas v ČR). Let byl dobrý a pohodlný. Snad pouze silnější turbulence po příletu nad americkou pevninu tak trochu připomínaly jízdu autem po polní cestě. Po příletu nám začaly očekávané problémy se zavazadly. Tušili jsme, že asi všechna zavazadla s naším letem nedorazí. Stává se to stále častěji, zejména v našem případě, kdy bylo ne přestup málo času a společnosti to často na velkých letištích nestíhají. Zkrátka přišlo nám jen jedno zavazadlo z celkových jedenácti. Šli jsme tedy na reklamace a tam jsme se dozvěděli, že snad přiletí dalším letem z Paříže, který měl přistát asi 3,5 hodiny po nás. Raději jsme se rozhodli počkat si na ně osobně, přestože společnost slibovala, že nám zavazadla dopraví až na hotel. Ale nevěděli jestli ten den, nebo druhý…Postrádané tašky a kufry nakonec přišly a my jsme mohli z letiště po sedmé hodině večer odjet autem z půjčovny do Columbusu na hotel. Bylo to asi 80 mil (1,5 hod.). Hned jsme padli a spali bez problémů až do rána. Hotel La Quinta Inn je střední kategorie v oblasti předměstí a v příznivé vzdálenosti od střelnice ve Fort Benningu (viz. výše - 10 min. autem). Pěkné velké pokoje, široké postele a v okolí mnoho stravovacích možností, vč. nákupních středisek s potravinami. Naší oblíbenou restauraci Longhorn Steakhouse máme dokonce „za plotem“. Dopoledne po příjezdu jsme se jeli podívat na střelnici. Nově zřízená je vjezdová kontrola na dálnici před Fort Benningem. K propuštění nám ale stačil jen pas. Na otázku, zda kontrolující policista neví, kde je ve F.B.střelnice nám odpověděl: „Která? Ve F.B. je jich mnoho“. Museli jsme se pousmát, protože je jich tam opravdu hodně. Tankovýma počínaje a několika střelnicemi na broky konče. Nakonec sehnal osobu, která věděla, kde je střelnice pro nᚠSvětový pohár. Nebylo to složité a po chvilce jsme tam dorazili. Na střelnici měli američtí pistoláři nějaký kontrolní závod v libovolné pistoli, ale jinak se ještě vůbec nic nedělo. Tak jsme to pouze obhlédli a odjeli zpět. Zašli jsme si na oběd do jednoho z přízemních Fast Food a odpoledne bylo volno. Děvčata se šla projít ven (asi prohlédnou americkou módu), pan Šaňák jel na letiště do Atlanty pro druhou skupinu a já pro vás píšu tuto zprávu. Podle poslední SMS zprávy neměla druhá skupina žádné problémy a se všemi zavazadly se v Atlantě setkala s vedoucím výpravy a nyní již míří autem do hotelu. Pravděpodobně ocení klimatizované auto, protože je zde pěkné léto. Teploty odpoledne ke třiceti a téměř bezvětří. Ráno je okolo patnácti a včera večer po našem příjezdu byla velké bouřka s lijákem.

Posílám několik fotografií a budu se snažit psát pravidelná zpravodajství.

Ze Světového poháru ve střelbě

Petr Kůrka – reprezentační trenér puškových disciplín.