Czech
Shooting
News
aktuální dění

ČESKÝ STŘELECKÝ SVAZ, z.s.

Střelnice Changwon-excelentní

Zdroj: Petr Kůrka
Datum: 30.06.2003
e-mail: kurka@shooting.cz

Dnešní den začal tím, že jsme s Martinem zaspali a zmeškali tak společnou snídani, vyhlášenou na 8:15 ráno. Způsobeno to bylo jednak mojí noční prací pro www stránky ČSS a také tím, že se zde velmi dobře spí. Postele na pokojích mají pevné matrace a také teplota je díky klimatizaci příjemná.

Na snídani si každý koupí za 10 USD v recepci lístek a pak si může dopřát dle chuti. Švédské stoly jsou v Koreji tradičně bohaté. Vybrat si můžeme od ovoce, a zeleninových salátů až po lososa teplého či studeného, vaječnou omeletu s výběrem přísad, nebo asijské speciality pro odvážnější. Různé nápoje a jogurty jsou samozřejmostí. Po snídani se vydala část naší výpravy na průzkum střelnice autobusem pořadatele v 11hodin. Za chvilku byli někteří zpět s tím, že je tam úplně „mrtvo“. Nakonec jsme odjeli posledním autobusem ve 13hodin, abychom stihli přejímku výstroje, která začínala ve dvě hodiny odpoledne. Pár cizinců také trénovalo, včetně Václava Bečváře, který si střelnici pochvaloval. Střelnice je vskutku výstavní. Autobusem je to asi 20 minut jízdy. Rozkládá se na veliké ploše mírně na kopci. Na střelnici je všude upravená zeleň do které jsou umístěny jednotlivá střeliště a organizační budovy. Nacházejí se zde všechny střelnice, včetně brokových (Trap a Skeet se na tomto SP nestřílí). V jedné budově je ve sníženém přízemí střelnice 10m s 80ti stanovišti a v patře je velká finálová hala 10,25 a 50m. Trochu je podobná té, která se staví pro ME v Plzni, Je trochu větší a je kompletně odhlučněná materiálem jako je heraklit. Zde byla také přejímka, kterou si většina z našich střelců odbyla. Výjimkou je pouze Václav Bečvář, který byl na tréninku , a Luboš Opelka, který než se „rozhoupal“ tak se fronta zdvojnásobila, a tak půjdou v jiný den. Padesátimetrová střelnice je také velice přehledná a prostorná. 80 stavů působí tak trochu jako v hale, protože přední střecha je poměrně daleko protažena dopředu. Jako větrné zábrany zde jsou instalované sítě asi po 15 stavech, podobně jako v Mnichově, nebo na další olympijské střelnici v Sydney. Vzhledem k velké uzavřenosti střelnice to vypadá tak, že potíže s větrem nebudou. Zatím ale v Changwonu nefouká. Možná, že to začne tradičně až se začátkem soutěží na venkovních střelnicích. Z mého pohledu je i střelnice 25m velice pěkná. Prostoru hodně, světlo příjemné…Uvidíme, co na to pistoláři. V areálu střelnic je také několik větších provozních budov, včetně restaurace, kterou jsme zatím neměli možnost vyzkoušet. Vedoucí pan Šaňák dnes také v poklidu vše zúčtoval a přihlásil. Fronty se očekávají až zítra, nebo až dnes má přijet většina sportovců a funkcionářů. Jinak vše zde na rozdíl od mnoha jiných Světových pohárů funguje od začátku bez problémů. Na hotelu máme rozpis autobusů, které zatím jezdí na minutu přesně. Zbraně, které nám odebrali včera v Seoulu, jsme bez problémů vyzvedli v úschovně na střelnici. Již v Seoulu na letišti dostali sportovci žetony s čísly pro své zbraně. Tím se odbyla dlouhá fronta na evidenci pušek a pistolí při příjezdu na střelnici. Střelecké tašky s ostatním materiálem mají úschovnu ve vedlejší budově. Snad jediný zápor je, že od skaldu zbraní a tašek je to trochu do kopce pokud se jde na padesátimetrovou střelnici. Ale není to tak hrozné. Je to asi 150m. Střelci budou muset vyrazit o něco dříve, aby se v teplém a vlhkém počasí hned nezpotili. Podnebí je tu mnohem vlhčí než u nás. Snad není ani tak moc teplo (odhadem okolo 25 st.), ale vlhkost nám dává pocit, že se neustále potíme. Prakticky skoro celý den téměř neznatelně mrholilo a slunce bylo zakryté silným oparem.

Odpoledne jsme se sešli všichni v nedalekém KFC, nebo vedle v McDonaldu. Nikdo nechtěl riskovat neznámé jídlo. Problém je v tom, že Korejsky nikdo z nás neumí, ale přitom prakticky všude jsou jen korejské nápisy, nebo popisky jídel. Přibližně 15 minut chůze od hotelu objevili kluci (Opelka a Novák) při včerejší procházce obchodní dům Tesco. Vypadá tedy jinak než ten nᚠ(zvenčí), ale uvnitř je to poměrně rozlehlý, čtyřpatrový obchodní dům, kde je nepřeberné množství potravin a dalších věcí. Zejména nás zaujali pulty s asijskými specialitami a oddělení ryb. Rybí výběr je opravdu úžasný. Od grundlí různých velikostí až po kraby a chobotnice – syrové, mražené, sušené, syrové…Zakoupili jsme tedy hlavně vodu, nějakou zeleninu a ovoce, a také pivo (korejské). V hotelu je totiž sauna. Určitě jí brzy navštívíme. Korejská sauna bývá často velice příjemná a zvláštní. Různé „chladící“ bazénky, různé druhy saunových místností, perfektní odpočívárna a všechno veliké a prostorné. Tak to alespoň známe z minulých pobytů při světových pohárech v Seoulu. Snad nás zdejší sauna nezklame. Tak proto to pivko. Dnes večer je většina našich na internetu dole u recepce, kde si dopisuje se svými přáteli či rodinami. Rooming tu bohužel není, a tak je spojení přes internet jediným možným. Pokud máte zájem, tak vzkazy pro naší výpravu můžete posílat na adresu czechteam@shooting.cz , která bude zprovozněna od zítřejšího dne.

Z Changwonu, dějiště Světového poháru ve sportovní střelbě

Petr Kůrka – Reprezentační puškový trenér.