Co se tréninků týká, vichni pilně plnili předepsané tréninkové dávky, často dvoufázové. Vzduchovku jsme po prvním týdnu opustili a větinou jsme trénovali maloráku. Výjimkou byla pouze Mikuláská středa 5.12., kdy jsme uspořádali společně s FRA a USA závod drustev na způsob německé Bundesligy. Drustva byla tříčlenná a my jsme skončili druzí za domácím týmem. Za nás jsem nominoval děvčata (Ka99, Pa95 a Adi92). Kluci stříleli na papírové terče spolu s ostatními. Závod byl velmi zajímavý a diváci, kteří se přili podívat, odcházeli spokojeni. Pokud bylo volno, trávili jsme ho často v posilovně na běícím pásu, nebo společně se střelci FRA a USA při nějaké jiné zábavě jako např. bowlingu, nebo biliáru. Občas jsme také zavítali do nedalekých nákupních center, kde jsme se při dnením, pro nás příznivém kurzu dolaru, také dokázali dostatečně odreagovat. Dvakrát jsme také absolvovali společnou mezinárodní večeři mimo OTC. Během esti tréninkových dní na 50m zde kadý vytrénoval okolo 1400 patron. V dalích esti dnech byla vzduchovka a zbývající 3 dny pobytu byly volné. Přestoe byl tréninkový plán velice náročný, vichni vydreli se silami a do konce pobytu a nikdo si neulevoval. Větina také předváděla ve svých parádních disciplínách velmi sluné nástřely. Nyní je potřeba, po krátké vánoční přestávce, udret si pravidelné tréninkové tempo v maloráce i během prvních měsíců v roce 2008, kdy se v naich klimatických podmínkách jetě nedá střílet venku. K tomu také přispějí dalí reprezentační soustředění. Dvě kratí doma (leden Plzeň a únor Brno) a jedno delí v březnu, kdy bychom měli odjet na 14 dní někam, kde je moné trénovat maloráku venku. Kromě soustředěních budou mít střelci jetě dalí individuální tréninkovou přípravu v hale naplánovanou tak, aby na náročnou přítí sezónu byli dobře technicky, fyzicky i psychicky připraveni.
Cesta do USA je nyní letecky poměrně příjemná. Od května letoního roku létá pravidelná linka z Prahy přímo do Atlanty (i zpět), take se na cestě do COS přesedá pouze jednou a celá cesta zabrala, s ohledem na časový posun, jeden den při cestě tam a jeden a půl den při cestě zpět. Lety, resp. cestující z celého světa jsou při cestě do USA pod přísnou kontrolou. Ani lety z Prahy nejsou výjimkou, take celkové odbavení zavazadel a zbraní v Praze při cestě do USA zabralo letitnímu personálu poměrně dost času. Kdy jsme si u mysleli, e máme vechnu agendu za sebou, čekalo nás překvapení při příchodu na gate. Fronta při průchodu rentgenem před vstupem do letadla byla a do poloviny haly. Čekali jsme tam dobrou hodinu. Příčinou jsou právě přísné prohlídky osob a kabinových zavazadel. Tím se také ná odlet o hodinu opozdil a čas na přestup v Atlantě se tím výrazně zkrátil. V Atlantě toti vstupujeme na území USA a tam se také musí projít pasovou kontrolou a 2x zkontrolovat zavazadla. Let z Prahy trval ca.11hodin. Na pasové kontrole byla vak totální zácpa a strávili jsme tam dalí čekací hodinu. U jsme se rozloučili s tím, e bychom let v 19:20 do Colorado Springs stihli. Pasovou kontrolu v Atlantě jsme toti opoutěli pouhých 45 minut před odletem letadla do COS a to nás jetě čekal přesun na jiný terminál, odbavení zbraní na celnici při vstupu do USA a dalí kontrola při odbavení zavazadel do naí cílové stanice. Matt a dalí střelci USA, kteří s námi cestovali z GP Kooperativa a li vstupem pro občany USA nám ale zatím vechna zavazadla naloili na vozíky a pomohli při kontrolách. Malé letadlo do Colorado Springs si navíc nemohlo dovolit odletět bez naí početné skupinky a tak se zpozdilo. Nakonec ve dobře dopadlo a my jsme do COS odletěli, i kdy a před devátou večer, kvůli čemu nás někteří dalí cestující asi neměli moc rádi. Let malým letadlem CRJ 700 pro 70 pasaérů trval 3,5hodiny. Zavazadla nám přily vechny a tak jsme se naloili do přistaveného autobusu, který pro nás a pro střelce USA z tréninkového centra přijel. Já jsme si vyzvedl v půjčovně zamluvený MiniVan Chrysler pro 7 osob a do centra jsme dorazili asi po 30 minutách jízdy. Na recepci trochu trvalo ne nám vydali vechny dokumenty a identifikační karty potřebné k pobytu a do postelí jsme zalehli a pozdě po půlnoci.
Cesta zpět byla náročnějí o to, e jsme vstávali po třetí hodině ráno (St 12.12.) a na letitě odjíděli ji ve 4:15. Letěli jsme ranním letem v 6:30 opět do Atlanty. Na letitě nám s odvozem pomohl trenér David Johnson, který svým vozem naloil 4 nae střelce a já s Martinem Tenkem jsme jeli naím plně naloeným MiniVanem. Celkem jsme měli 18 zavazadel a ta u zaberou nějaké místo.Navíc jsme kvůli nadváze vezli jedno zavazadlo Katky, která letěla nejdříve k Mattovým rodičům do New Jersey a do ČR se vrací za týden. Za účelem přesné přípravy zavazadel na odbavení jsme zakoupili rybářskou digitální váhu co se nakonec vyplatilo. Vechna zavazadla jsme dokázali dováit téměř přesně na 23kg nebo méně.. Povolena jsou 2 zavazadla na osobu (ekonomická třída, kterou létáme) a kadé zavazadlo navíc s váhou do 23kg stojí 125 USD. Na přepáce přísně sledovali váhu zavazadel a dohadovali se o tom, zda nám pustí 52 (23,6) liber místo povolených 50 (22,7kg). Kdy zjistili, e ádné z naich zavazadel nemá více jak 52 liber, problémy nedělali. V opačném případě mají právo účtovat za vyí váhu dalích 50 USD (od 23kg do 32 kg).Natěstí nebyl problém odbavit zavazadla a do Prahy, včetně kontroly zbraní, take na rozdíl od cesty z Prahy do USA nás na letiti v Atlantě čekal u jen přesun na jiný terminál s příručními zavazadly a ádná jiná starost. Jediné co nechtěli v Colorado Springs udělat, byla inspekce osobních a střeleckých taek. Inspekce zavazadel probíhá během tranzitu vně USA, take bylo jasné, e a poputují zavazadla skrze rentgen v tranzitu v Atlantě, určitě úředníky zaujmou různé divné předměty v naich báglech (jako stativy, háky apod.). Pokud nenecháte při odbavení zavazadlo odemčené, inspekce vám v nejlepím případě utípne zámky a v tom horím zničí zakódovaný zámek kufru, uřízne zip apod. Zkrátka pokud se na rentgenu objeví jakákoliv podezřelá věc, tak zavazadlo jakýmkoliv způsobem otevřou a pokud se jim ten který předmět zdá podezřelý, mají právo jej vyjmout. My jsme tentokráte nechali zavazadla odemčená (při cestě tam jsme přili o mnoho zámků..), a po vybalení zavazadel v Plzni, jsme zjistili, e větina naich zavazadel opravdu inspekcí v Atlantě prola, o čem nás informoval do zavazadla vloený inspekční list. Odlet z COS a přílet do Atlanty proběhl podle plánu a protoe jsme se v Atlantě pohybovali pouze v tranzitu a neprocházeli jsme pasovou kontrolou, měli jsme do odletu do Prahy 5 hodin času. Zpříjemněním dlouhého čekání byl zdarma přístup k wifi-internetu v letitní hale, a tak jsem mohli komunikovat s domovem. V jedné z mnoha restaurací jsme se najedli, udělali jsme krátké vyhodnocení soustředění a přesně v 17:50 se s námi vzneslo letadlo směrem do Prahy. Cesta byla o díky příznivým vzduným proudům o něco kratí ne kdy jsme letěli opačným směrem. Trvala 9,5hod. a větinu času jsme v letadle prospali. Společnost DELTA nasazuje na spojení do Prahy a zpět ze své letky typ Boeing 767-300ER pro 214 cestujících, který není příli velký a velkou nevýhodou je poměrně malý prostor pro uloení příručních zavazadel do boxů nad hlavu pasaérů. Zejména pro dálkové lety si cestující berou s sebou na palubu zavazadla na hraně max. povolených rozměrů 53x35x23 plus zpravidla jetě notebook. Poslední nastupující mají proto větinou velké problémy najít místo pro uloení svých zavazadel. Let byl jinak příjemný a po příletu do Prahy v 9:10 ve čtvrtek ráno jsme měli velkou radost ze vech doručených zavazadel, co se mně osobně letos mnohokrát nepotěstilo. Na letiti v Praze nás očekával pan aňák, kterému jsme předal vechny dokumenty, potřebné k vyúčtování celé akce, a pan Sedlák, který nás odvezl do Plzně, odkud se vichni rozjeli do svých domovů.
Tréninkový program naich v USOTC:
26.11. cesta
27.11. volno , výlet a procházka v horách
28.-29.11. tréninky 10m a odpol. fyz.příprava (běh)
30.11.-2.12. závody 3xAir na 10m s finálem kadý den
3.12. Volno, plánovaný výlet na Pikes Peak odpadl a tak jsme navtívili nedaleké staré město Manitou Springs
4.12. dvě fáze tréninku 50m doplněné večer během na pásu.
5.12. dop. soutě+trénink 10m FRA-USA- CZE (systém Bundesliga), odp. trénink 50m
6.12. dvě fáze tréninku 50m doplněné večer během na pásu.
7.12. Měřený trénink 60+40+40, odpoledne volno a smíená soutě v bowlingu
8.12. Trénink 50m 8:30 13:30, odpoledne individuální fyzická a regenerační aktivita
9.12 Volný den, plánovaný výlet na Pikes Peak opět odpadl pro nepřízeň počasí, odpoledne výlet a procházka v horách.
10.12. Dopoledne prodlouený trénink 50m 8:30 14:00, večer společná večeře s USA v Manitou Springs, kde se ná mladý seznámil kromě jiných i s některými významnými střeleckými legendami jako např. s panem Wiggerem, Andersonem, Foothem..
11.12. Dopoledne prodlouený trénink 50m 8:30 13:00 , odp. balení zavazadel a příprava na cestu.
12.12. Vstávání 3:15, nakládání ve 4:15, ve 4:30 odjezd z OTC a v 6:35 odlet...
Petr Kůrka státní trenér / puky